Menu ☰

Morelowo-melonowe smoothie bowl

Jest lato, a ja jestem na 2-tygodniowej, surowej diecie. Wyzwanie dla mnie trochę, bo od kilku lat jem głównie ciepłe, gotowane posiłki, nie piję napojów z lodem, ukochane lody poszły w odstawke, a i z surowizną uważam bardzo. Ale taki eksperyment zalecił mi pewien ajurwedyjski doktor, któremu zdecydowałam się zaufać – zna mnie już trochę, wie co i jak więc niech mu będzie 🙂 Powrzucam więc tego lata trochę moich surowych eksperymentów – nie ukrywam, że takie przyzwolenie na jedzenie owoców i warzyw bardzo mnie cieszy, a poranne miski ze smoothie to najlepsza inspiracja, żeby wyskoczyć z łóżka (tak, lepsza od porannej praktyki jogi ;)). Nakupowałam masę bio owoców (Lidl, Carrefour, Auchan – sprawdzajcie ich eko ofertę, jest coraz lepsza, coraz więcej rzeczy pakowane jest w recyklingowane opakowania i ceny często są dość przystępne) i blenduję, miksuję, posypuję i zajadam co rano taka michę z wielkim uśmiechem na twarzy. Zdecydowanie polecam zjadanie koktajli w ten sposób, bo ułatwia ich gryzienie – a gryzienie to pierwszy etap trawienia, który często pomijamy pijąc szybko i przez słomkę.

PRZEPIS

1 miska smoothie

4 spore, dojrzałe morele (lub 5-6 mniejszych), wypestkowane
1/4 melona miodowego (żółtego) bez skóry i pestek
2 miękkie daktyle (bez pestek)
2 cm kawałek korzenia imbiru (lub 1/4 łyżeczki imbiru w proszku)
2 cm kawałek korzenia kurkumy (lub 1/2 łyżeczki kurkumy w proszku)
szczypta pieprzu
szczypta kardamonu w proszku
1/2 szklanki wody

Zblenduj wszystko dokładnie, przelej do miski i udekoruj tym, co lubisz. Ja lubię kruszone, surowe ziarna kakao – mają masę żelaza i magnezu (ponoć najwięcej na świecie) i cudowny smak plus świetnie chrupią. Masło orzechowe (możesz je też zblendowac razem z owocami) to tłuszcz i proteiny, ziarna granatu – piekny kolor i masa witamin.

Smacznego!

Tagi: , , , , , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *