Menu ☰

Budyń z mango i nasion chia (bez cukru)

Mając 2 składniki zrobicie pyszny, ciepły krem o smaku mango i kokosa, dodając jeszcze 2 – chia i skrobię, zmienicie go w gęsty, odżywczy budyń, który świetnie nadaje się na jeden z posiłków w ciągu dnia.

PRZEPIS

1 duża lub 2 małe porcje:
1 spore, dojrzałe mango
0,5 szkl mleka kokosowego (używam Arroy-D)
1 łyżka nasion chia
1,5 łyżeczki skrobii (używam kuzu) + 1 łyżka wody do rozpuszczenia
szczypta cynamonu (opcjonalnie)

Obierz mango, pokrój na kawałki i zblenduj na gładką masę. Umieść w garnku wraz z mlekiem kokosowym i cynamonem, doprowadź do wrzenia i gotuj 5 minut często mieszając. Dodaj nasiona chia i gotuj jeszcze 2 minut. Skrobię rozpuść w wodzie, wlej do gotującej się masy i od razu rozmieszaj energicznie gotując wszystko jeszcze chwilę. Jeśli uznasz, że pudding jest zbyt gęsty dodaj trochę mleczka kokosowego, jeśli zbyt rzadki – dodaj jeszcze odrobinę rozprowadzonej w wodzie skrobi. W obu przypadkach pogotuj jeszcze chwilę nie zapominając o mieszaniu. Można serować ciepły lub schłodzony, posypany prażonym sezamem, kilkoma ziarenkami czarnuszki czy np. wiórkami kokosowymi.

Tagi: , , , , , ,